4 Ocak 2009 Pazar

YAĞMUR YAĞIYOR...







Dışarıda yağmur yağıyor...Benim canım sıkılıyor...Yalnızız anne-oğul.Sen oyuncağına dalmış,ben ise bilgisayar başında...Defalarca takıp boşaltıyorsun,takıp boşaltıyorsun.Takman gereken 15 parça bitince sen de başmda bitiyorsun.Anneee aççç...Açıyorum ama takman 2 dakikanı almıyor.Yine başımdasın:Anneeeeeeeee aççççç.Sonra yalnız oynamaktan sıkılıp :"Anneee oynuuu." Diyerek beni oyuna çağırıyorsun.Beraber oynuyoruz bir süredeBu böyle dakikalarca sürüp gidiyor.Ta ki sen sıkılıp oyuncak değiştirmek isteyene kadar.İşte o vakitte geldi"anne kalk.Gütü."Oyuncak değiştirme vakti geldi.Odaya gidiyoruz.Bir süre düşünüyoruz acaba hangisini alsak diye.Beğendiğin 2 tanesini alıp odaya geri dönüyoruz.Başlıyor yine bir telaş.Bul,tak,çıkar,sırala.....Gece uzun,oynamak lazım tabi.....
Bunun dışında yazı yazmak,resim yapmak eskiye göre çok daha fazla ilgini çekiyor,bir kalem tutuşun var ki,görülmeye değer,onu en yakın zamanda fotoğraflayıp bloğa koymalı.Düz çizgiler çizebiliorsun henüz,daha yuvarlak çizgilere geçmedin.Çizdiğin her çizgiyi ise bir nesneye benzetiyorsun.Kuş,tavşiii,avaba,miyavvv....Bu arada bir çok hayvanı tanıyor ve çıkardığı sesleri de çıkarabiliyorsun.
kedi:miyaaaavvv
köpek:havvvv havvv
ördek: vag vag
kuzu:meee
inek:moooo
kuş:cik cik
balık:bir sesi olmadığı için ağzını balık gibi yapıyorsun.

Babanla Kipaya gittiğimizde 3 yeni oyuncak aldık sana.100e yakın parçadan oluşan ahşap geometrik şekiller,Aktivite küpü ve rakamları tanıtan ahşap puzzle.Hepsine de ayrı ayrı bayıldın,saatlerce oynadın başından kalkmadan.Bu ara renk ve sayıları kavratmaya çalışıyorum.Yavaş yavaş tanımaya ve ayırt etmeye başlıyorsun.Oynamaktan ve yapmaktan hoşlandığın diğer bir aktivite ise oyun hamuru.Baban sana oyun hamurundan hayvanlar yapıyor,sen de sevine sevine bozuyorsun,küçücük parçalara ayırıyorsun hamurdan hayvanları.

Bu arada oyucak değiştirme vakti geldi."anne,kalk,gütüü."Şu yarım saatin içinde değiştirdiğimiz kaçıncı oyuncak sayamadım.Odanın oyuncakçı dükkanı olduğunu düşünürsek zor bir gece beni bekliyor:)

Hiç yorum yok: